Hey mate! What's goin' on? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joren Sande - WaarBenJij.nu Hey mate! What's goin' on? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joren Sande - WaarBenJij.nu

Hey mate! What's goin' on?

Door: jorendownunder

Blijf op de hoogte en volg Joren

10 Februari 2012 | Australië, Sydney

'Not much', is dan vaak het antwoord. Niet alleen van Aussie's, maar van iedereen hier eigenlijk. Het gaat allemaal rustig aan.
Zo gelukkig ook mijn reis heen: 20 uur vliegen, met een 10 uur durende tussenstop in Tokio. Hoewel ik hier deze uren had kunnen gebruiken om wat geld te verdienen met mondharmonica spelen (Australië is ontzettend duur), heb ik niet veel anders gedaan dan rondlopen, slapen en Jappen kijken.

Woensdagochtend heb ik mijzelf en al mijn bagage naar mijn huis in Bondi Junction gesleept, waar ik in eerste instantie dacht slechts tijdelijk te willen verblijven. Na wat mensen te hebben ontmoet - er wonen er hier ±25 - denk ik dat ik bij nader inzien hier best 4-5 maanden kan wonen. De meeste huisgenoten zijn Europees en hebben de open en vrije Australische mentaliteit al overgenomen en schromen niet om een praatje te maken. Het is een groot studentenhuis met een woonkamer, keuken, tuin en in iedere kamer plek voor 2-4 personen. Erg gezellig hier dus. Momenteel lig ik met een Franse gast op een kamer.

Iedere ochtend wandel ik van mijn huis naar het station, waar ik de trein pak naar mijn werk (30 min). Op de heenweg word ik er iedere keer aan herinnert hoe warm het hier eigenlijk wel niet is: een thermometerbord geeft om 8am 25C aan. Verder schijnt het weer tot nu toe tegen te vallen. Het regent héél af en toe. Blijkbaar zijn de verwachtingen hoog en voel je je snel verwend hier.

Met de jetlag gaat het ondertussen wel lekker. De dag dat ik aankwam, ben ik met wat huisgenoten naar de bioscoop geweest. Maar liefst de helft van de film heb ik toen gezien. Ondertussen trek ik een acht uur durende werkdag al prima en ga ik dit weekend even fijn gebruiken om bij te komen.

Ik heb nog zoveel meer te vertellen, maar dat bewaar ik voor de volgende keer. Ik heb het in ieder geval prima naar mijn zin hier en ga nu BBQ'en in Bondi Park, bij Bondi Beach.

Cheers 'nd have a good one!

Joren

  • 10 Februari 2012 - 08:36

    Sef:

    Nice!! zakenman in de trein. Woon je dicht bij de zee? Veel plezier nog!!

  • 10 Februari 2012 - 10:40

    Sive:

    Hey Mate, how s it goin'! hoorde ik vaak
    What 's goin'on nooit gehoord in ozzy. Ik was er een jaar in 2002

  • 10 Februari 2012 - 10:55

    Wilbert:

    Ook al mondharmonica? wat kun je nog meer dat je altijd verzwegen hebt haha
    Have fun!

  • 10 Februari 2012 - 13:04

    Lennart:

    Klinkt allemaal goed. Hoe bevalt 't werk? Al flink wat ijs in die nek van je geduwd?

  • 10 Februari 2012 - 23:42

    Joren Van Der Sande:

    @Sef. Tnx! Ik woon in de suburb Bondi Junction, ongeveer 15min met de bus van Bondi Beach vandaan.

  • 11 Februari 2012 - 12:25

    Petra Heesen.:

    Heej die Joren.

    Super, dat je in Australië bent. Van de sneeuw naar de zon. Als het daar zo duur is, misschien een tip om in de horeca gaan te werken? Je hebt al enige ervaring. Veel plezier en geniet van de mooie tijd.

    Gr. van alle mensen van de Sevewaeg.

  • 12 Februari 2012 - 12:48

    Dieuwertje:

    Hey Joren!

    Klinkt allemaal super tof! Nog veel plezier daar!! xx

  • 12 Februari 2012 - 20:24

    Caro:

    moooh zo'n warm pakje aan met 25 graden. Everything for the business!;)

    Zal nu nog wel een beetje voelen als vakantie met een soort hostel als home. Knap hoor als je dat vol houdt met roomies, neit echt een plekje voor jezelf. Maar dat houd je ook sociaal;).

    Veel plezier nog. x

  • 13 Februari 2012 - 18:03

    Marleen:

    Ha die Joren,

    Dat ziet er goed uit! Zo te horen ook!
    Moet je erg hard werken? en lukt je opdracht een beetje.
    We zijn stiekem wel een beetje jaloers.
    Heb je al een Koala geknuffeld, of iets dergelijks?
    Groeten uit Brandevoort

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joren

Beste lezer, Leuk dat je mijn avonturen in Australië volgt. Vanaf 6 februari ga ik voor 5 maanden down under, om af te studeren. Ik ga bij een marketingbureau in Sydney stage lopen. Sydney wordt tevens ook mijn woonplaats. Op dit stukje site kun je geregeld een nieuw verhaaltje lezen over wat ik hier zoal uitspook. Veel leesplezier en schroom niet om iets achter te laten. Tot over 5 maanden!

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 8604

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 03 Juli 2012

Internship Down Under

Landen bezocht: